26 Ocak 2016 Salı

GVD Elektrik İK & Süreç Yönetim Koordinatörü Göktuğ Gök ile İK Üzerine



İKüzerine.com Söyleşi Serisi


GVD Elektrik İK & Süreç Yönetim Koordinatörü / Göktuğ Gök


Sizi tanıyalım?
1976, Samsun doğumluyum. Tüm öğrenim hayatım İstanbul’da geçti. 1999 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi “Gemi İnşaat Mühendisliği” fakültesini üçüncü olarak bitirdim. Akabinde City London Üniversitesi’nde Business & Management üzerine yüksek lisans yaptım. Türk ve Yerli sermayeli kurumsal firmalarda profesyonel olarak 13 yıldır İK ve Süreç yönetimi sistemini kurmak ve sürdürebilirliği sağlamak adına çalışmaktayım. Bunla beraber birçok Üniversite’de ve sanayi odalarında sempozyumlara katılarak İK ve süreç yönetiminin nasıl kurgulanacağına dair seminerler vermekteyim. Planlama ve risk management ile ilgili bir kitabım Etiyopya Addis Ababa Üniversitesi’nde ders kitabı olarak okutulmaktadır.


İK’ya nasıl ve ne zaman başladınız?
İK yetkinliği ile tanışmam yüksek lisansıma başlamamla şekillendi. Yüksek lisansın bitimine müteakip İK departmanında çalışmaya başladım ve İK departmanının şirket kültürünün oluşumunda planlayıcı bir katalizör olduğunu anlamamla beraber, tüm departmanları yönlendirici bir rol aldım.

  
İK konusunda kendinize örnek aldığınız biri var mı?
Stephen Archer’ı rol modeli olarak aldım denilebilir. Stephen Archer süreçleri programlarken bir iş geliştirme profesyoneli olarak davranış sergilemekte, bu yüzdendir ki dinamiklere uygun planlama yapmakta ve koşulsuz başarıyı sağlamakta.

  
Sizce İK’cılar hangi eğitimleri kesinlikle almalı?
İşin bütünü oluşturan süreç yönetimi, koçluk, planlama ve kariyer planlama ile ilgili tüm eğitimleri almakta fayda var.

  
Şirketinizi İK süreçleri nelerdir? Kaç kişilik bir İK ekibi var?

GVD Elektrik A.Ş'de  ve tüm profesyonel iş hayatımda  İş süreçlerini  yönetim, operasyon ve destek süreçleri olarak kırılımlarına ayırdım.

Amaç;
Doğru işe, doğru yetkinlik prensibi,
Performans ve oryantasyon yapısının çalıştırılması,
Çalışan verimliliğini artıran enstrümanları kullanma,
İş analizlerinin şirket dinamiğe uygulanması,
Ön görüler çerçevesinde normun oluşturulması,
Rotasyon ve terfi sisteminin çalıştırılması,
Yedeklemenin öneminin sağlanması,
Sistemi oluşturmak ve insanları sisteme meç etmek,
Tüm mevzuata hakim olmak ( İş Kanunu, İSG, sendika  ve borçlar kanunu)
Eğitimleri belirlemek ve çalıştırmak,
Çalışma grupları oluşturma ve inisiyatif kullanmayı öğretmek,
Risk analizleri yapmak,
Yerel ve global ücret politikasını bilmek ve şirket politikasına uygulamak,
En iyi yatırımın İnsan olması gerektiği politikasının çalıştırılması.


Bu sene kaç kişilik bir işe alım öngörüyorsunuz?
Şuan over load ve tam kapasite çalışmamıza göre norm kadromuz yeterlidir. Fakat olası yatırımlar çerçevesinde beyaz ve mavi yaka alımları muhtemel olacak.


Aday başvurularını hangi kaynaklardan topluyorsunuz?
Kariyer portalları ve oluşturduğumuz insan gücü havuzunu kullanmaktayız.


Firmanız için aday bulmakta zorlanıyor musunuz?
Bu genel bir problem, ara personel ve yetkin kişi bulmakta oldukça zorlanılmaktadır.


Adaylarda ilk dikkat ettiğiniz nedir?
Adayda dikkat ettiğim ilk unsur yetkinliğin işin karakterine uygunlu akabinde heyecanlı bir karaktere sahip olması, gelişime açık ve paylaşımcı olmasıdır.


ECT

ikuzerine.com 2016

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder